Σχόλια 7

ΜΕΛΟΜΑΚΑΡΟΝΑ: Βελτιωμένη συνταγή

Δεν ξέρω αν τα Χριστούγεννα υπάρχουν δύο στρατόπεδα: αυτό των κουραμπιεδόφιλων και αυτό των μελομακαρονόφιλων, εγώ πάντως ανήκω στο δεύτερο και είμαι και φανατική . Δυστυχώς είμαι τόσο φανατική  που εάν είναι φτιαγμένα τα άτιμα όπως μου αρέσουν τότε εξαφανίζονται αμέσως!

Τα ιδανικά μελομακάρονα για μένα είναι κριτσανιστά απ’ έξω και σιροπιασμένα μέσα. Η συνταγή που παραθέτω είναι για τέτοια μελομακάρονα και η δόση δίνει περίπου 4 κιλά.

Τα μελομακάρονα είναι ένα, κατά βάση, εύκολο γλυκό, φτιαγμένο με πολύ απλά και φθηνά υλικά: αλεύρι, σιμιγδάλι, μέλι, λάδι, χυμό πορτοκαλιού. Γιατί λοιπόν στα ζαχαροπλαστεία φτάνουν να κάνουν μέχρι και 30 ευρώ το κιλό; Αν σκεφτεί κανείς επίσης ότι είναι σιροπιασμένα τότε πληρώνει ο καταναλωτής το σιρόπι χρυσάφι!

Φτιάξτε τα μόνοι σας!

Τα σημεία στα οποία πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή είναι:

– Στο ζύμωμα: Δε θέλουν πολύ ζύμωμα για να μην «κοδράρουν», που σημαίνει ότι θα γίνουν σαν κοτρόνες! Απλά αναμειγνύουμε τα υλικά της ζύμης χωρίς να την παραταλαιπωρήσουμε.

– Στο σιρόπιασμα: Κρύο σιρόπι – Ζεστά μελομακάρονα.

ΤΑ ΤΕΛΕΙΑ ΜΕΛΟΜΑΚΑΡΟΝΑ

ΥΛΙΚΑ

180γρ. χυμός πορτοκάλι (φρεσκοστυμμένος)

280 γρ. ελαιόλαδο

500 γρ. αλεύρι μαλακό

190 γρ. σιμιγδάλι ψιλό

110 γρ. άχνη ζάχαρη

4 γρ. κανέλα (1/4 κουτ. γλυκού [στο εξής κ.γ.])

2 γρ. γαρίφαλο (1 κ.γ.)

1 γρ μοσχοκάρυδο

5γρ. μπέικιν

ξύσμα από 2 πορτοκάλια

500 γρ. καρυδόψιχα

μέλι

ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΡΟΠΙ

500 γρ. νερό

700 γρ. ζάχαρη

1 πορτοκάλι το καθένα στα δύο κομμένα

2 ξυλάκια κανέλα

χυμός από 1 λεμόνι

200 γρ. μέλι

(Θα περισσέψει σιρόπι. Φυλάξτε το για επόμενη χρήση.)

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 180 βαθμούς .

Πρώτα βάζουμε σε κατσαρόλα τα υλικά για το σιρόπι και, από τη στιγμή που θα βράσει, μετράμε 3-4 λεπτά. Βγάζουμε από την φωτιά και τοποθετούμε το σιρόπι σε άλλο σκεύος για να κρυώσει. Το σιρόπι πρέπει να μην είναι χλιαρό αλλά  κρύο (θερμοκρασία δωματίου)  όταν θα ρίξουμε μέσα σε αυτό τα μελομακάρονα.

Βάζουμε όλα τα υγρά σε ένα μπολ και ανακατεύουμε καλά με ένα φουέ (σύρμα)

Βάζουμε όλα τα στερεά μαζί και τα κοσκινίζουμε. 

φωτογραφία (4)

 Βάζουμε τα στερεά κοσκινισμένα  στον πάγκο σα βουναλάκι, κάνουμε στη μέση έναν κρατήρα, βάζουμε τα υγρά και σιγά σιγά σπρώχνουμε τα στερεά προς τα υγρά χωρίς να ζυμώνουμε!

Εγώ προτιμώ να ζυγίζω τη ζύμη για κάθε μελομακάρονο, έτσι ώστε το καθένα να έχει ίδιο μέγεθος και να ψηθεί στον ίδιο χρόνο. Το βάρος είναι 30 γρ για κάθε μελομακάρονο.

Χωρίς να πολυταλαιπωρούμε τη ζύμη φτιάχνουμε μπαλάκια των 30 γρ. με το χέρι μας. Πιέζουμε απαλά με τα τρία δάχτυλα μας το μπαλάκι πάνω στην πιο ψιλή πλευρά του τρίφτη και ταυτόχρονα τραβάμε τη ζύμη προς το μέρος μας δίνοντάς της πεπλατυσμένο σχήμα. Στη συνέχεια ενώνουμε τις δύο άκρες, δίνοντας στη ζύμη μας το κυλινδρικό σχήμα του μελομακάρονου, ενώ αφήνουμε στο κάτω μέρος να δημιουργηθεί ένα κενό.

φωτογραφία (8)

Τοποθετούμε τα μελομακάρονα σε ταψί με λαδόκολλα και ψήνουμε στους 180 βαθμούς στο μεσαίο ράφι περίπου για 30 λεπτά, μέχρι να ροδοκοκκινίσουν.

φωτογραφία (2)

Μόλις τα βγάλουμε από το φούρνο τα ρίχνουμε στο σιρόπι και τα αφήνουμε για περίπου 30 δευτερόλεπτα. Παραπάνω χρόνος μπορεί να τα μουλιάσει πολύ και να τα διαλύσει. Μην τα βάλετε όλα μαζί στο σιρόπι για να μη σπάσουν. Τα βγάζουμε πάνω σε μια σχάρα για να στραγγίσουν και στη συνέχεια τα διακοσμούμε με μέλι και καρύδια σε μιά πιατέλα.

Με αυτήν τη δοσολογία παίρνουμε 2 κιλά μελομακάρονα (περίπου 50 κομμάτια εάν η ωμή ζύμη μας είναι των 30 γρ).

Απολαύστε τα μαζί με ένα Vinsanto ή ένα Samos Nectar. Εμείς, πάντως, τα συνοδεύσαμε με ένα παλαιωμένο ρούμι BACARDI 8 ετών.

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ !

7 Comments

  1. μαμα

    Δεν ειμαι η μαμά είμαι ο μπαμπάς(πατέρας στα ελληνικά)
    Με τρελλαίνουν και εμένα τα μελομακάρονα και φρόντισε να έχουν μείνει μερικά όταν θα κατέβουμε στην Αθήνα.
    Μου λείπουν γιατί η μάνα σου ανήκει στους κουραμπιεδόφιλους
    φιλιά Γιάννης

  2. bukovo

    Εγώ φέτος δοκίμασα την τύχη μου με τους κουραμπιέδες και βγήκαν μούρλα. Θα σου φέρω να δοκιμάσεις 🙂

  3. Αχ!!!!ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ η αγαπημένη μου γιορτή!!!εγώ ΠΑΛΙ δεν θα δώσω δωράκια γτ είμαι ως συνήθως άφραγκη.Ελπίζω όμως οι άλλοι να μου κάνουν πολλάάαα.χιχιχι!
    Καλά σε αυτό το σημείο που λες για το ζύμωμα έχεις απόλυτο δίκιο!!!
    Τα προηγούμενα ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ,όπου προσπάθησα
    να φτιάξω μελομακάρονα,ΕΠΑΙΖΑ με τν ζύμη κανα τέταρτο,με αποτέλεσμα να γίνουν πέτρα και ο ΓΛΥΚΟΣ μου ο αδερφός άρχιζε να με λιθοβολεί για ΠΛΑΚΑ,ο καλός μου.
    Ασχετο,αλλά και εμένα τα μελομακάρονα με πεθαίνουν κάθε CHRISTMAS!Αντε και του χρόνου!!ματς μουτς

  4. Pingback: ΕΥΚΟΛΑ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΑ ΜΕΛΟΜΑΚΑΡΟΝΑ « katerina's cooking lab

Σχολιάστε

