Σχόλια 8

ΦΑΛΑΦΕΛ-ΝΗΣΤΙΣΙΜΑ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΤΙΚΑ

Ευρισκόμενη στην όμορφη Θεσσαλονίκη, την πατρίδα μου, όπου ήρθα να συνδυάσω το τερπνόν μετά του ωφελίμου, να δω τους δικούς μου ανθρώπους και να παρακολουθήσω την έκθεση τροφίμων και ποτών DETROP, αποφάσισα να γράψω και κάτι μαγειρικό, γιατί βλέποντας πότε έγραψα  τελευταία φορά συνειδητοποίησα ότι πέρασε ήδη μία εβδομάδα.

Λοιπόν, επειδή είναι σαρακοστή (λέμε τώρα), αλλά κυρίως επειδή είναι αγαπημένο μου φαγητό, θα μιλήσω για το φαλάφελ (ρεβιθοκεφτέδες αράβικοι).

Προσωπικά τα λατρεύω και τα φτιάχνω πολύ συχνά στο σπίτι. Είναι πολύ υγιεινά και πολύ χορταστικά και φυσικά εντάσσονται στην κατηγορία street food δηλ. τρώγονται στα όρθια.

Τώρα που μένω στην Αθήνα, όταν θέλω να τα απολαύσω πηγαίνω στην Σοφοκλέους, για να αγοράσω μια τεράστια αράβικη πίτα μέσα η οποία έχει ντομάτα, κρεμμύδι, πατάτες τηγανητές, σάλτσα ταχινιού και καυτερό. Όλα αυτά με 1.80! Βέβαια, για όσους δε μένουν στην Αθήνα και δεν μποορύν να πάνε στη Σοφοκλέους, υπάρχει και το Falafel House στην οδό Ιπποδρομίου, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.  Επίσης, πρόσφατα έφαγα ένα από τα καλύτερα σάντουιτς με φαλάφελ στο ταξίδι μου στο Παρίσι (δείτε τις φωτογραφίες παρακάτω).





Εγώ εδώ θα προτείνω τη δική μου συνταγή για φαλάφελ, την οποία έχω εδώ και πολλά χρόνια.

Τα υλικά μου τα προμηθεύομαι από ένα αράβικο σούπερ μάρκετ στο κέντρο της Αθήνας ονόματι ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ(ακριβώς δίπλα στο δημαρχείο Αθηνών).

Σαν πρώτη ύλη μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς αποφλοιωμένα ρεβίθια ή, όπως εγώ, αποφλοιωμένα φούλια.

Η δοσολογία είναι με δοσομετρική κούπα (250 ml σε υγρό) και δοσομετρικό κουτάλι γλυκού. Θα γράψω σε γραμμάρια όταν γυρίσω Αθήνα.

ΦΑΛΑΦΕΛ

Υλικά (για περίπου 10 φαλάφελ)

1 κούπα αποφλοιωμένα ρεβίθια ή αποφλοιωμένα φούλια μουλιασμένα στο νερό από το προηγούμενο βράδυ

2 κουταλιές σούπας ελαιόλαδο

2/3 κούπα ψιλοκομμένο κρεμμύδι

4 σκελίδες σκόρδο

6 κουταλιές σούπας λεπτό πληγούρι μουλιασμένο 10 λεπτά σε νερό (από ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ)

2 κουταλιές γλυκού ΜΠΕΙΚΙΝ ΠΑΟΥΝΤΕΡ

2-3 φρέσκα κρεμμυδάκια

1/3  κούπα φρέσκος κόλιανδρος χοντροκομμένος

1/3 κούπα  μαϊντανός χοντροκομμένος

1 1/2 κουτάλι γλυκού κύμινο

1 1/2 κουτάλι γλυκού αλάτι

μαύρο πιπέρι κατά προτίμηση

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Τοποθετούμε τα υλικά σε μούλτι και πολτοποιούμε- ομογενοποιούμε. Δοκιμάζουμε τη γεύση μήπως χρειάζεται να προσθέσουμε κάποιο μπαχαρικό παραπάνω. Εάν το μείγμα έχει παραπάνω υγρασία και δεν μπορούμε να τα πλάσουμε προσθέτουμε λίγο αλεύρι.

Το μέγεθος από κάθε φαλάφελ πρέπει να μην είναι πολύ μεγάλο ούτε πολύ πεπλατυσμένο με διάμετρο μέχρι τρία εκατοστά.

Το ιδανικό είναι το μείγμα να παραμείνει κάποια ώρα στο ψυγείο για να δέσει καλύτερα το μείγμα.

Τηγανίζουμε σε μεγάλη ποσότητα λαδιού (deep fry) σε θερμοκρασία 180 βαθμών μέχρι να αποκτήσουν ένα σκούρο καφετί χρώμα.

Μετά τοποθετούμε σε χαρτί κουζίνας και στη συνέχεια σερβίρουμε.

Εγώ τα συνοδεύω με αράβικες πίτες, σάλτσα ταχίνι, λάχανο τριμμένο, ντομάτα και καυτερή σάλτσα χαρίσα.

Η σάλτσα ταχινιού είναι πολύ εύκολη στην παρασκευή της, αλλά επιφυλάσσομαι για επόμενη ανάρτηση.

Καλή επιτυχία. Εγώ πάω να πιω ένα ουζάκι στην ωραία ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ, πίσω από την Ροτόντα στη Θεσσαλονίκη. ΧΑΛΑΡΑ !

8 Comments

  1. Στέλλα

    Μπράβο βρε Κατερινάκι μου!΄Εχω βάλει ήδη τα ρεβύθια να μουλιάζουν.Ελπίζω αύριο να φάμε καλά!!!!!!!!
    Πολλά φιλιά !

  2. Axelandir

    Φιλενάδα, το χαλαρά γράφεται με δύο «λ», δηλαδή ΧΑΛΛΑΡΑ! Φιλιά στην όμορφη Θεσσαλονίκη

  3. Nτίνα

    Κατερινάκι μου, πόσο μ΄αρέσουν τα φαλλλλάφελ!!!!
    Αν δεν έχω φρέσκο κόλιανδρο,να βάλω ξερό ή μήπως να βάλω φρέσκο δυόσμο?

    • Nτινάκι μου εάν αντικαταστήσεις τον φρέσκο κόλιανδρο με ξερό θα έχεις τελείως διαφορετικό γευστικό αποτέλεσμα…..πρόσεχε μην βάλεις πολύ βέβαια…
      Ο φρέσκος δυόσμος θα μας οδηγήσει γευστικά κάπου αλλού …εάν το αποφασίσεις πρόσεχε την ποσότητα…..εγώ στην θέση σου θα έβαζα ή τίποτα στη θέση του φρέσκ κολια ή λίγο ξερό κοόλιανδρο σε σκόνη και λίγο παραπάνω μαιντανό! φιλιά και καλή επιτυχία

Σχολιάστε

